Кожен вчитель хоче, щоб його учні гарно вчилися, з
інтересом та бажанням займалися в уроках. В цьому зацікавлені також батьки
учнів.Але часто вчителям та батькам
приходиться з жалкуванням констатувати:
-
«не бажає вчитися»;
-
«міг би прекрасно займатися, але відсутнє бажання»
В таких випадках ми зустрічаємось з тим, що в учня не
сформувалась потреба в знаннях, немає інтересу до навчання. Тому перед школою
стоїть завдання щодо формування та розвитку у дитини позитивної мотивації до
навчальної діяльності.
З психологічного погляду мотиви є внутрішніми рушіями
навчальної діяльності. Від рівня сформованості мотивів багато в чому залежить
успішність і результативність учіння.
В паралелях з 3-го по 9-і класи було проведено анкетування
учнів з питання мотивації.
Слід відзначити, що у 3-5-х класах переважає високий та
нормальний рівень мотивації.Нажаль зниження рівня мотивації починається вже у 6-7-х класах. У дітей
з’являються інші інтереси та бажання вчиться відходить на другий план.Та позитивну динаміку ми помічаємо вже в
8-х класах, де рівень мотивації приходить в норму. Та й звичайно, в 9-х класах
діти «вміють», розуміти, що їх чекають
іспити та починають вчитися.
Одноманітність, сірість на уроках призводить до втрати
мотивації учнів. Необхідною умовою
ефективного уроку є створення вчителем ситуації успіху.
Отже, можна зробити висновок, що оцінка, заохочення,похвала, мотивують
навчальну діяльність. Але, користуючись цими
методами, ми повинні враховувати вікові та індивідуальні здібності учнів.
Немає коментарів:
Дописати коментар